ייבוא מנועים לישראל

המנוע הוא כמובן הרכיב הקריטי ביותר בכל רכב. בהתאם ייבוא מנועים לישראל היא פעולה שחובה לבצע מתוך תחושת אחריות ועל בסיס ניסיון מקצועי נרחב. פרמטר נוסף לפיו נבחנת כל יבואנית חלקי חילוף לרכב הוא היקף הקטלוג – בישראל נעים בכבישים סוגים רבים מאוד של כלי רכב, ולכן רק חברה שמייבאת מגוון רחב של מנועים יכולה להבטיח מענה נכון לכל מכונית. בעמוד זה תמצאו מידע מקצועי אודות המנועים המיובאים לארץ ותשובות לשאלות נפוצות.

אילו מנועים מיובאים לארץ?

חשוב להדגיש כי החוק אוסר על ייבוא מנועים חדשים. בהתאם כל מנוע שמגיע לישראל הוא מנוע משומש, ובחלק מהמקרים מחודש. עובדה זו מחייבת התנהלות זהירה, ובפרט הקפדה על בחירה מושכלת ביבואנית אחראית שמציעה אך ורק מנועים שעברו בדיקות מדוקדקות.

היתרונות של מנועים מייבוא על פני מנוע מפירוק מקומי

כשנוצר צורך בהתקנת מנוע חדש, יש שתי אפשרויות – לבחור במנוע מייבוא או לבחור במנוע מפירוק מקומי. ברוב המקרים האופציה הראשונה עדיפה, משום שהמנועים ה"ישראליים" סובלים מבלאי מוגבר. סיבה אחת לכך היא מזג האוויר הקשוח בארץ, סיבה שנייה היא הפקקים ששוחקים מאוד את המנועים, ויש גם לא מעט בעלי כלי רכב שלא מקפידים על תחזוקה נאותה ולכן המנועים באותם כלי רכב פחות מומלצים מאלה המיובאים, ובפרט ע"י חברה ותיקה ומקצועית.

איך נבחרים המנועים שמיובאים לישראל?

ייבוא מנועים לארץ כולל כאמור גם פריטים שעברו שיפוץ או תהליך חידוש וגם כאלה שלא היו זקוקים לכך. מנוע במצב תקין לחלוטין ללא צורך בשיפוץ הוא באופן טבעי אופציה טובה יותר, אבל גם אם השיפוץ בוצע באופן מקצועי ואמין המנוע ימלא את ייעודו היטב לטווח ארוך.

בכל מקרה יבואנית חלקים לרכב שמקפידה על בדיקות יסודיות ומקיפות לכל מנוע שהיא מביאה לארץ יכולה להבטיח – וגם לקיים! – מקסימום איכות ותמורה מלאה לכסף. בין השאר חובה לבדוק את השלמות של כל חלק וחלק במנוע, לבחון את מצבה של חגורת הטיימינג ואת מצבו של הטורבו אם ישנו כזה. עוד מרכיב במערך הבדיקות נקרא קופרסיה – בדיקת מידת לחץ האוויר בצילינדרים וזיהוי נפילות לחץ או דליפות.

כל הבדיקות הנ"ל חייבות להיות מבוצעות באמצעות ציוד מתקדם ואמין וע"י צוות עתיר ניסיון. פרמטר רלוונטי נוסף הוא כמובן הקילומטראז' שהמנוע כבר צבר.

שמירה על המנוע

מרגע הגעתו של המנוע לארץ ועד לאספקתו ללקוח נדרשת שמירה עליו, כלומר אחסון בתנאים אופטימליים וזאת לאחר ניקיון שלו ורישום מסודר. זוהי עוד סיבה טובה לרכוש מנועים מיובאים אך ורק מחברה מוכרת שזו המומחיות שלה, והיא עושה זאת כבר שנים רבות – חברה שמקפידה על היצמדות לנהלי עבודה מסודרים ויכולה לספק גם תיעוד מפורט של כל מנוע.

התאמה מושלמת לרכב

ייבוא מנועים לישראל ע"י חברה מקצועית ומהימנה מאפשר לכל בעל רכב שזקוק למנוע חדש למצוא מענה מתאים. כאמור נדרשת התאמה מושלמת של המנוע לסוג הרכב, לדגם הספציפי וגם לשנת הייצור – ולכן הקטלוג כולל מנועים ליונדאי, מנועים לקיה, מנועים לרנו, להונדה, לפולקסווגן ועוד ועוד. ההתקנה עצמה חייבת להתבצע אף היא ע"י אנשי מקצוע מיומנים. 


אולי יעניין אותך גם:

ייבוא מנועים לישראל
4.7 (94%) 10 votes