מיסבי מנוע – סימני האזהרה שחשוב להכיר

פעולת המנוע, בכל סוגי כלי הרכב, מייצרת עומס רב על החלקים השונים שלו. בפרט עלול להוביל לבלאי מואץ החיכוך בין חלקים שונים שנמצאים בתנועה מתמדת. על-מנת להפחית את החיכוך ככל האפשר נעשה שימוש בחלקים ייעודיים למטרה זו – מיסבי מנוע.

בחלק מהמקרים מיסבי המנוע הם הידראוליים, כלומר מבוססים על נוזל (שמן או נוזל אחר). עוד אופציה נפוצה היא המיסבים הכדוריים – צמד טבעות שביניהן נמצאים כדורים מפלדה (כשהכדורים מעוגנים לנקודה ספציפית). הסוג הראשון מפחית את החיכוך ואת הבלאי באמצעות סיכוך, והסוג השני ממיר את החיכוך בגלגול ובכך מצמצם אותו.

סימני אזהרה לבעיה במיסבים

מיסבי מנוע לא תקינים עלולים לגרום נזק של ממש לחלקים אחרים שיישחקו בקצב מהיר. בהתאם חשוב מאוד להחליף מיסבים שכבר לא ממלאים את תפקידם החיוני בהקדם האפשרי. סימן אזהרה אחד לבעיה במיסב הוא ריחות חריכה שעולים מהמנוע, ועוד סימן שצריך להדליק נורה אדומה הוא רעש חריג. מאחר שגם ריח שרוף וגם רעש יוצא דופן עלולים לנבוע גם מתקלות בחלקים אחרים של המנוע, מומלץ כמובן להגיע למוסף מקצועי שיאבחן את הבעיה ובמידת הצורך גם יחליף את המיסבים.

מיסבי מנוע של היצרניות המובילות בעולם

קבוצת שלמה נאור מייבאת מיסבי מנוע וחלקי חילוף אחרים לרכב מאז 1978. הניסיון שהצטבר בחברה, וההיכרות ארוכת השנים עם יצרניות החלפים המובחרות בכל רחבי העולם, מאפשרים לנו להציע ללקוחותינו מיסבים איכותיים במחירים תחרותיים. לחברה מחלקת בקרת איכות שמבצעת בדיקות קפדניות ומחמירות של כל חלקי החילוף, כך שכל מי שברכבו מותקן חלק כזה או אחר, בין אם מקורי ובין אם חלופי, יכול לנסוע בראש שקט – ולדעת בוודאות שאותו חלק, לרבות המיסבים החשובים, ימלא את ייעודו במשך שנים רבות.

אולי יעניין אותך גם:

מיסבי מנוע – סימני האזהרה שחשוב להכיר
5 (100%) 1 vote