החלפת מנוע סאן יאנג

מיסבי מנוע: המידע שחשוב להכיר

מהם מיסבי מנוע

כל אחד יודע שאחד מתפקידיו של שמן המנוע לרכב הוא להקטין את החיכוך ולצמצם את הבלאי בחלקים נעים. שמן מנוע מאיכות גבוהה מאריך את חייו של המנוע ועשוי גם לשפר את צריכת הדלק. יחד עם זאת, ישנו מרכיב נוסף שנועד להקטין באופן מהותי את החיכוך בין מרכיבים נעים שונים במנוע וזה המיסב (שנקרא גם לאגר). כדאי להוסיף שמיסבים לרכב קיימים גם בגלגלים והם מסוגלים לעמוד בעומסים מרשימים ביותר.

מה משפיע על תקינות המיסב

מיסב ולעיתים גם בית המיסב מסוגלים לשמור על תנועה במסלול רצוי, של חלקים במכונות נעות מכל הסוגים. פעולה זאת, משולבת ביחד עם הקטנת שחיקה בין הציר לבין חלקים נעים אחרים וסמוכים. במיסבים מסוימים ניתן להוסיף שמן בשעת הייצור, על מנת לאפשר הקטנה נוספת של החיכוך ולהקטין את היווצרות החימום כתוצאה מהתנועה המתמדת. הדגמים שבהם ישנו שמן או נוזל ייעודי בין החלקים נקרא לעיתים מיסב הידראולי. הוספת השמן לתוך חומר סופג מונעת את “בריחת” הנוזל בעת תנועת המיסב המהירה.

כמו חלקים אחרים המרכיבים את המנוע, תקינות המיסב מושפעת מגורמים שונים ובהם איכות הייצור. בנוסף, גם הרגלי הנהיגה והנסיעה משפיעים על כך. לרוב, מרכיב איכותי שכזה מסוגל לתפקד היטב לאורך זמן ממושך אך אימוץ המנוע יתר על המידה, תנאי דרך לא נאותים וגורמים נוספים עלולים לקצר את חייו של המיסב. גם תאונות או זעזועים למשל בשל פגיעה במדרכה או נסיעה בכביש מאוד משובש יכולים לפגוע בחלקים חשובים אלה (הן במנוע והן בגלגלים).

מהו המיסב הכדורי (קוגלאגר)

תצורה מאוד נפוצה של מיסב נקראת כדורי אולם זהו שם מעט מטעה. למעשה מרכיב זה כולל שורה שלימה של כדורים בתצורה מעגלית. ההרכב של החלק הזה כולל שתי טבעות משתלבות, אחת גדולה ואחת קטנה יותר. בין הטבעות מולבשים במעין מסילה מספר רצוי של כדורי פלדה חזקים. הכדורים הללו נשמרים במקומם על ידי התקן שקרוי “כלוב”. תפקידו לשמור על הכדורים במרחק שווה האחד מהשני. כך מקטינים את העומס הנוצר בשעת סיבוב על פני ציר. היתרון של מיסבים כאלה (קוגלאגרים) טמון בכך שהם יכולים להגיע למהירויות גבוהות ביותר. דבר זה בא במידה מסוימת על חשבון חוזק מבני. עם זאת, גם תצורה זאת נחשבת לחזקה ועמידה ביותר.

כיצד ניתן לזהות תקלה במיסב

תקלה במיסבים תזוהה בדרך כלל בגלל רעש בלתי אופייני. חלק זה עשוי להישחק עם הזמן, כך שהרעש הולך וגדל. במידה והמיסב או בית המיסב עקומים או יוצרו בצורה לא אופטימלית, יתכן שגם שיפוץ של חלק שכזה לא יפתור את הבעיה. במידה ומנוע הרכב שלכם משמיע רעשים או שבשעת נסיעה מרגישים ריח חרוך או שרוף, יש לבדוק את העניין במוסך מוסמך. בקבוצת שלמה נאור מבצעים תיקונים במגוון סוגי רכבים, באחריות מלאה. כמו כן, מתמחים במכירה, ייבוא, התקנה והחלפה של מנועים בכלי רכב פרטיים, רכבי שטח ועוד. שירות אמין ואפשרות לייבוא מנועים מיוחדים לפי הזמנה.

אולי יעניין אותך גם:

מיסבי מנוע: המידע שחשוב להכיר
5 (100%) 2 votes