איך נדע שיש בעיה בטלטל מנוע?

טלטל מנוע הוא חלק שמחבר בוכנה לגל הארכובה. בהתאם מספר הטלטלים הוא כמספרן של הבוכנות (ברוב המנועים ישנן 4 בוכנות, אבל גם 2 בוכנות או מספר גדול מ-4 הן אופציות אפשריות). ביחד עם גל הארכובה, אחראים טלטלי המנוע – שצורתם מזכירה מאוד ברכיים – להמרת התנועה הקווית של הבוכנה לאנרגיה סיבובית שתאפשר את התנועה הנכונה של גלגלי הרכב.

כל טלטל מנוע מורכב מ"ראש", "גוף" ו"עקב". העקב מחובר לבוכנה באמצעות פין ייעודי. ראש הטלטל מחובר אל גל הארכובה והחיבור הוא באמצעות מסב, כך שמתאפשרת תנועה. שינוי הזוויות במהלך התנועה הוא זה שמוביל ליצירת התנועה הסיבובית.

טלטל מנוע איכותי יהיה בנוי מפלדה יצוקה, טיטניום או אלומיניום. פרופיל הגוף של הטלטל הוא בצורת האות H וגם לכך יש תרומה לחוזק ולעמידות של חלק זה.

סימנים לבעיה בטלטל מנוע

טלטל שפעולתו אינה אופטימלית יגרום לכך שהמנוע לא יצליח להמיר את כל האנרגיה הקווית לכדי אנרגיה סיבובית. התחושה מבחינת הנהג והנוסעים ברכב תהיה שהמנוע "עייף", או "כבר לא סוחב". בדיקה מקצועית תאפשר לדעת בוודאות האם אכן נדרשת החלפת טלטל/ים.

בכל מקרה שבו נדרשת החלפת טלטל מנוע, מומלץ בחום לא להתפשר על איכות החלק – בין אם הבחירה היא בחלפים מקוריים ובין אם בחלקי חילוף תואמים. קבוצת שלמה נאור מייבאת לישראל מזה שנים רבות את כל סוגי חלקי החילוף לרכב, לרבות טלטלי מנוע של יצרניות אמינות ומוערכות. הבקיאות המקצועית והניסיון העשיר שלנו מאפשרים לנו למצוא את כל החלפים במחירים משתלמים מאוד, ובאופן טבעי הצרכן נהנה מכך. עוד כדאי לציין כי מחלקת בקרת האיכות של קבוצת שלמה נאור מבצעת בדיקות יסודיות לכל חלקי החילוף, כך שכל מי שברכב שלו מותקן טלטל מנוע שאנחנו משווקים יכול לנסוע בראש שקט וליהנות מביצועים מוצלחים במיוחד של המנוע.

אולי יעניין אותך גם:

איך נדע שיש בעיה בטלטל מנוע?
5 (100%) 1 vote