חלקי חילוף למשאיות

חלקי חילוף למשאיות

חלקי חילוף למשאיות

בעלי משאית טריילר או מיכלית, עבור חברות הובלה, חברות דלק, מפיצי סחורה, לכל אחד ואחד מאלה, תחזוקת סדירה של המשאית מבטיחה חיסכון בהוצאות ונסיעה בטוחה. קבוצת שלמה נאור מתמחה באספקת מנועים וגירים מייבוא וכן חלקי חילוף למשאיות. משלמה נאור מסבירים מה צריך לדעת על חלקי חילוף למשאית, מה כדאי לדעת על סוגי מנועים, עוצמת המנוע, מחירים, תחזוקה ועוד כמה פרטים מעניינים, שכדאי לדעת.

הקשר בין חלקי חילוף למבנה המשאית

משאית מעל או מתחת ל-15 טון, חלוקה כזאת בין דגמים שונים שייכת לעבר. החלוקה הנוכחית בין קטגוריות של משאיות שונות שונה מעט מזו ההיסטורית. משאיות קלות יחסית, משווקת בארץ במשקל של 7 או 10 טון אך במקרים מסוימים אפילו מעל 15 טון (דגמים של 16 טון). משאיות הביניים יכולות להגיע עד למשקלים נכבדים ביותר של כ- 25 טון וקצת למעלה מזה. כאשר הגדולות ביותר יכולות להגיע גם ל- 30 טון ומעלה. קטנות או גדולות, כל משאית צריכה מעת לעת טיפול, חלק חילוף כזה או אחר, תמסורת, גיר או שדרוג מנוע של ממש.

את חלקי החילוף למשאית בוחרים לא רק על פי שאלת היצרן או משקל המשאית. בין היתר, יש משמעות לדגם, לשנת הייצור, לסוג המנוע, גודל המרכב, וגם מבנה המשאית. תיקון של משאית אחודה, כלומר שאיננה מחוברת לגורר, עשוי להצריך שימוש בחלפים שחלקם שונים לעומת משאית המחוברת לגורר. בשלמה נאור יודעים לספק חלקי חילוף למשאיות פול טריילר, למשאיות אחודות ולא אחודות ולכל הסוגים והמבנים של רכבי הובלה הנהוגים בישראל.

בין היתר, ניתן להזמין חלקי חילוף וטיפולים למשאיות של איווקו, לדגמי איסוזו השונים, משאיות של דאף או וולוו, חלקים לדגמים הנבחרים של משאיות מאן, מיצובישי, מרצדס וכן סקניה, רנו ועוד. קבוצת שלומה נאור, בעלת וותק של כ-40 שנה, מייבא ומטפל במנועים של משאיות מכל הסוגים, מכל המבנים הנפוצים: רכבי הובלה והפצה, מיכליות, משאיות בענף הבניה, משאיות קלות וכבדות, רכבים כבדים להובלת מטען בקירור, רכבי הפצה וכן הלאה.

סוגי מנועים וחלקי חילוף מתאימים

ייבוא של חלקי חילוף נאותים מחייב הבנה מעמיקה בכל הדגמים של המשאיות, עם מקצועיות מיוחדת במנועים של רכבי המשא רבי העוצמה. לרוב, מדובר על מנועי דיזל, כאשר רבים מהם משולבים עם תיבת הילוכים בעל הרבה יותר הילוכים לעומת רכב פרטי או אפילו מסחרי רגיל. כך ניתן להפיק יותר מומנט ויותר כח, לשם השגת מקסימום ביצועים גם בהובלות כבדות במיוחד. חלקי חילוף מתאימים צריכים להתאים לשלל הספקים, של המנועים האפשריים. לדוגמא:

  • חלקי חילוף למנועים של משאיות בהספק של כ-350 כוחות סוס.
  • חלקי חילוף למנועים ולמשאיות בהספק של כ-350 – 400 כוחות סוס.
  • חלקי חילוף למנועים בהספק של יותר מ-400 כוחות סוס.
  • גם למבנה הקבינה יש משמעות בבחירת חלפים מסוימים.

תחזוקה וטיפול של מנועים חזקים כל כך מחייבים ציוד מיוחד ומיומנות בלתי מתפשרת. את כל אלה ויותר מעמידים לרשותכם בשלמה נאור. כל זאת, לצד מערך ייבוא משמן היטב, שיוכל לאתר בחו"ל מנוע שיתאים פיקס, למשאית או לכמה מהמשאיות שלכם.

חידושים בתחום הגירים למשאיות

במשך הרבה מאוד שנים הכרנו מציאות שבה הגירים למשאיות היו בדרך כלל ידניים. רק כך היה ניתן להשיג יחס העברה מיטבי. אבל הטכנולוגיה המשתפרת מביאה עוד ועוד חידושים, בכלל בתחום חלקי החילוף, גם במנועים בכלל וגם בגירים למשאית בפרט. ניתן לראות כניסה של גירים אוטומטיים ואפילו רובוטיים, שלא מפחיתים את הביצועים. שמצליחים לנהל נכון וטוב את המעבר בין ההילוכים השונים, לפי תנאי הדרך והעומס. העברת ההילוכים מתבצעת היטב, תוך התייחסות מתמדת לסיבובי המנוע ולמהירות הנוכחית. התוצאה – חיסכון בשוטף, פחות תקלות. רק חשוב לזכור שכאשר מחפשים חלקי חילוף לגיר או גיר חלופי מייבוא, הוא צריך לעמוד, בסטנדרטים גבוהים ביותר.

אילו סוגי חלקי חילוף ניתן למצוא למשאיות

בעת שעולה הצורך להשתמש בחלקי חילוף לתיקון המשאית, כדאי להביא בחשבון שיש כל מיני סוגים. חלקים מקורים, שהם היקרים ביותר, מיוצרים על ידי החברה האם ולעיתים על ידי יצרן מורשה שקיבל הסמכה. חלקים תואמים, הינם באיכות וברמה זהה או דומה מאוד, לאלה של החלקים המקוריים אך נמכרים במחיר מופחת. בנוסף, קיימים חלקי חילוף למשאיות שנחשבים לתחליפיים והם מיוצרים על ידי כל מיני יצרנים בעולם הרחב. צריך להיות מאוד בקיא בתחום זה, על מנת לדעת לזהות מתי החלקים הללו באמת טובים וראויים ומתי עדיף לחפש חלופה אחרת. בשלמה נאור מקפידים לעשות שימוש בחלפים איכותיים, הכל בתאום עם הלקוח. וכאשר מדובר בגירים או מנועים, קיימת אפשרות לפתרונות מעולים, במחירים מצוינים, על בסיס ייבוא. אנו לא מציעים חלקים מפירוק, עבור מנועים או גירים, משום שהם עשויים להיות ברמה לא מספקת ולא נאותה. ללקוחות שלנו מגיע רק הטוב ביותר!

חלקי חילוף ומחירי חלפים ומנועים

בשל המגוון הרב של סוגי משאיות שונים, מגוון החלפים ומקורם וסוגי המנועים, קשה להסביר על מחירי השוק במילים ספורות. אך יש כמה נתונים שנוכל להביא לפניכם בקצרה. מנוע למשאית יכול לעלות במחירים של 10 אלפי ₪, 15 אלף ₪ ואף יותר מזה. הכל תלוי בסוג המנוע, מקורו, תחזוקתו. לחלק מסוגי משאיות הדיזל ניתן להשיג במקרים מסוימים גם מנועים בשלימותם, שמחיריהם כ-5000 ₪. לפני שתזמינו חלפים כאלה או אחרים או מנוע הדרוש לכם, בדקו היטב מהו המחיר עבור החלקים ומהו המחיר עבור העבודה. שימו לב כי בקבוצת שלמה נאור ניתן להזמין מנועים וגירים מייבוא כפי שהם. יחד עם זאת ניתן גם להזמין שירות הכולל את ההתקנה וכל בדיקות התקינות וכן גם אחריות. ועוד דוגמאות למחירים אפשריים – החלפת גיר למשאית יכולה לעלות כ-4500 – 5500 ₪, כאשר מחירי קלאץ' יכולים להגיע ל- 2500 ש"ח עד 3500 ₪ ויותר. מחירים של חלקי חילוף כגון פנסים, פגושים וכיוצא באלה, מגוונים מאוד ותלויים בסוג המשאית שלכם.

קצת סטטיסטיקה מעניינת בנושא משאיות

לפני שנסביר מעט כל תחזוקת משאיות טובה, קצת סטטיסטיקה מעניינת. רכבים מסחריים מהווים כ-2 עד 3 אחוזים מנפח הנסועה בכבישים בארץ. במספרים, על פי ההערכות כיום, נעות בכבישי הארץ משאיות במספר של כמה עשרות אלפים. בשנים האחרונות, נמכרות בארץ כ-8000 משאיות לערך מדי שנה. זהו סיכום של נתוני המכירות של היבואנים השונים. באופן מובהק, ככל שעולים בקטגורית משקל המשאיות, כך נמסרות פחות משאיות חדשות בכל שנה. לפי ההערכה הנוכחית, המשאיות הכבדות ביותר נמסרות כחדשות בערך במספרים של 1000 – 1500 בכל שנה. יש חלוקה די מאוזנת בין כמה יצרנים מובילים.

כלל חשוב בתחזוקת משאית טובה

כלל חשוב ולמעשה כמה כללים חשובים ביותר בתחזוקת משאית טובה: הקפדה על שגרת טיפולים. תחזוקה עם חלפים מצוינים, כאשר עולה הצורך. ושימוש בשמנים למנוע, מהאיכות הגבוהה ביותר. שמן באיכות ירודה (לרוב שמן מינרלי פשוט וסטנדרטי) לא יתרום לביצועי מנוע ולאורך חייו. לעומת זאת, שמנים סינטטיים משובחים, אשר נבחרים בהתאם להנחיות של יצרן המשאית שלכם, ישיגו הבדל גדול. זה לא דבר שכדאי לחסוך בו. השתמשו בשמנים טובים ביותר, בצמיגות המתאימה ורק כאלה שעומדים בתקנים מחמירים. ולגבי תחזוקה – חשוב לפעול לפי הנחיות היצרן ובהתאם לכך לכוון את תדירות הטיפולים השוטפים. כמו כן יש להתאים בין שגרת הטיפולים הקבועה לבין העומסים המוטלים על המשאית, הגיר והמנוע.

אולי יעניין אותך גם:

חלקי חילוף למשאיות
4.5 (90%) 2 votes