turbo טורבו

טורבו לרכב: מה זה בכלל?

בעבר השימוש בטורבו לרכב היה בעיקר בקרב מכוניות ספורט או דגמים יקרים. כיום, הוא נמצא בשימוש נרחב בהרבה סוגים שונים של רכבים. אנשים רבים בוחרים להוסיף טורבו לרכב שלהם על מנת להגדיל את ביצועי המנוע שלהם. אז מה זה בדיוק טורבו לרכב, מהם היתרונות שלו וכיצד נדע לטפל בו כראוי? המדריך המלא.

 

אז מה זה בעצם טורבו לרכב?

טורבו לרכב הוא תוסף מעניין ויעיל במיוחד לכלי רכב. טורבו לרכב בעצם מבצע פעולה של העצמת והגברת התפוקה של המנוע ברכב. הוא עושה זאת באמצעות דחיסה של אוויר. אז כיצד זה קורה בפועל? ובכן, הטורבו מגדיל ומגביר את המומנט ואת ההספק של המנוע. בזכות כך, המנוע של הרכב יכול להגיע לביצועים טובים הרבה יותר. טורבו מורכב מ-2 חלקים מרכזיים. הטורבינה והמדחס. שני אלו מחוברים בציר. המנוע מוציא גזי פליטה. הם זורמים על פני הטורבינה ומסובבים אותה. דבר שגורם למדחס להסתובב, ולדחוס אוויר.

 

מהם היתרונות בטורבו לרכב?

בזכות פעילות דחיסת האוויר של טורבו לרכב, אפשר להכניס יותר אוויר אל הצילינדרים בזכות הלחץ הגבוה בסעפת היניקה. דבר זה מאפר לשרוף יותר דלק ביעילות רבה, ובכך בעצם לקבל יותר כוח. בזכות טורבו לרכב בעצם ניתן לנצל את האנרגיה האצורה בגזי הפליטה ולהשתמש בה.

פעם טורבו לרכב היה בשימוש רק במכוניות ספורט וכו'. כיום לעומת זאת, יצרני רכב בכל העולם בוחרים לצייד דגמים רבים של רכבים מכל הסוגים, ולשלב במנועים שלהם מגדשי טורבו. אחת הסיבות העיקריות שאנשים כה רבים החלו להשתדרג במנוע טורבו לרכב, היא שהטורבו מונע בזבוז של דלק ועוזר לרכב לעבוד הרבה יותר בקלות וביעילות. בעיקר, בזכות היכולת שלו להעניק למנוע קטן הספק גבוה יחסית. בזכות עובדה זו, אפשר לקבל צריכה טובה ורגועה של דלק בנסיעה.

 

וודאו שאתם מטפלים בטורבו לרכב שלכם כראוי

חשוב לזכור, שכאשר אתם משלבים מנוע טורבו לרכב, השילוב הזה חייב לכלול טיפול יסודי בטורבינות שלו. הטורבינות הן בעצם מדחסים עם מאווררים צנטריפוגליים פנימיים. הם נמצאים במבנה הדומה לחילזון ומחוברים זה לזה בציר סיבובי. וודאו שאתם לוקחים את הרכב שלכם למוסך אמין, מקצועי ומנוסה בתחום, על מנת שיטפל לכם בטורבו ובטורבינות שלו באופן איכותי ומדויק.

כדאי לשמור על הטורבו לרכב שלכם בצורה נכונה. אל תשכחו שהטורבו הוא מרכיב שעובד קשה והרבה. בגלל זה, הוא גם נוטה להתחמם באופן די קיצוני. לטורבו קיימים מנגנוני קירור וצינון, אך בתור נהגים עדיין מוטלת עליכם האחריות לדאוג לכך שלא יהיה חימום יתר שעלול לגרום להשבתה של הטורבו לרכב שלכם.

וכיצד תוכלו לעשות זאת? הדרך הטובה ביותר למנוע התחממות יתר במנוע הטורבו שלכם, היא להמתין זמן קצר עם דימום המנוע. כלומר, מרגע שהחניתם את הרכב, המתינו עוד חצי דקה ותנו לצ'ראג'ר לנוח. פעולה פשוטה זו יכולה למנוע משאריות של שמן להישאר בתוך הטורבו הלוהט ולהוות בעיה של התחממות יתר בהמשך הדרך. בנוסף, סימנים לתקלה במגדש הטורבו יכולים להיות ירידה בכוח המנוע, רעש לא מוכר או שניהם ביחד. וודאו שאתם לוקחים את הרכב שלכם למוסך מקצועי ואמין שיעניק לכם שירות איכותי ויוודא שהכל עובד כשורה.

אולי יעניין אותך גם:

טורבו לרכב: מה זה בכלל?
5 (100%) 2 votes