ייבוא מנועים מחול

סוגים של חלפים לרכב – אילו הכי פופולריים?

רוב בני האדם מקדישים תשומת לב רבה מאוד לרכישת מכונית. השקעה דומה נדרשת גם כשקונים סוגים שונים של חלפים לרכב, או כשבוחרים מוסך – כדי שהתפקוד של המכונית יהיה הטוב ביותר האפשרי גם אחרי שנים של נסיעות. ההמלצה הנ"ל תקפה לגבי כל הסוגים של חלקי החילוף: גיר לרכב, אלטרנטור, רדיאטור, גל ארכובה, סטרטר, מיסבים וכמובן מנוע. כאן בעמוד תמצאו המלצות שיעזרו לכם לוודא שגם ברכב שלכם מותקנים החלפים האופטימליים.

הסוגים השונים של חלפים לרכב

ההחלטה הראשונה במסגרת בחירת חלקי חילוף לרכב מכל סוג שהוא היא לגבי סוג החלק. האופציות הן מקורי, תחליפי או תואם, ובהקשר זה כדאי לדעת שמאז 2016 כל מוסך נדרש לספק הצעת מחיר לתיקון גם על בסיס חלקים מקוריים וגם על בסיס חלקים שמוגדרים כתחליפיים.

חלקים מקוריים

חלקי חילוף לרכב שאותם מייצרת היצרנית הרשמית. בהתאם תוכלו לדעת בוודאות שהחלק שהתקלקל או נשחק יוחלף בחלק זהה לו לחלוטין. היתרון הוא איכות גבוהה במיוחד והתאמה מושלמת לרכב, והחיסכון הוא המחיר היחסית גבוה.

חלקים תחליפיים

חלפים אשר מיוצרים ע"י יצרניות אחרות ולא היצרנית הרשמית. חלקי חילוף אלה מוצעים בעלות מופחתת, אולם הבחירה בהם מחייבת אחריות – רק אם המקור שלהם אמין, אפשר לסמוך עליהם שהביצועים שלהם יהיו טובים.

חלקים תואמים (OEM)

קטגוריה שלישית היא סוגים של חלפים תואמים, או OEM (ראשי תיבות של Original Equipment Manufacturer). בדומה לחלקים המקוריים, גם חלפים אלה מיוצרים ע"י היצרנית הרשמית. למעשה בחלק מהמקרים החלקים המקוריים והתואמים מיוצרים באותו מפעל, אבל בדרך כלל תקופת האחריות על OEM תהיה קצרה יותר (והמחיר כמובן נמוך יותר).

 

חלקי חילוף: הסוגים המבוקשים ביותר

הסוגים של חלפים המבוקשים ביותר הם הרדיאטור, הסטרטר, האלטרנטור והגיר. 

רדיאטורים

רדיאטור שומר את הטמפרטורה של המנוע בטווח הרצוי. בהתאם רדיאטור לא תקין עלול להוביל להתחממות יתר של המנוע ולפגיעה בלתי הפיכה בחלקים השונים שבו. טיפ חשוב בהקשר של הרדיאטור הוא שבמקרים מסוימים אין צורך להחליף אותו אלא רק את המאוורר שלו – החלק שמצנן את הרדיאטור ומאפשר לו לקרר את המנוע. בכל מקרה ההמלצה היא להעדיף רדיאטורים מקוריים או תואמים.

סטרטרים

הסטרטר הוא מנוע שמפעיל את המנוע. כשהנהג או הנהגת מסובבים את המפתח בסוויץ', המצבר מספק כוח לסטרטר, שמעביר את הכוח למנוע ומאפשר לו להתחיל לפעול. לאחר מכן הסטרטר עצמו מפסיק לפעול משום שאין בו צורך. לפני שמחליפים סטרטר כדאי לוודא שהבעיה היא לא רק כבל שהתנתק או הפך רפוי.

אלטרנטור

התפקיד של האלטרנטור הוא להמיר אנרגיה מכנית לכדי אנרגיה חשמלית. בהתאם זהו החלק שמאפשר את הדלקת האורות, הפעלת המזגן ושאר שימושים שזקוקים לחשמל. בין התקלות שבגללן נדרש אלטרנטור חדש – מקורי, תואם או חליפי – ניתן לציין בלאי ברצועות, וסת פגום, פחמים גמורים או דיודה שרופה.

גיר לרכב

הגיר הוא זה שמבטיח יחס אופטימלי בין מומנט לבין המהירות שבה מסתובב המנוע. במקרים רבים הגיר מתחיל "לגמגם" עוד לפני שהוא מפסיק לגמרי לתפקד, וכשזה המצב מומלץ להקדים תרופה למכה – ולשפץ את הגיר או להחליף אותו. סימני האזהרה השכיחים הם רעד במכונית, ריח שרוף ורעשים יוצאי דופן בזמן הנסיעה. כשמשפצים גיר כדאי להשתמש בחלקים מקוריים. בכל מקרה הגיר חייב להתאים לדגם של הרכב, לתת הדגם ולשנת הייצור. 

סוגים של חלפים לרכב – אילו הכי פופולריים?
4.7 (94%) 10 votes