המדריך לקניית טורבו משומש

מנוע טורבו, כלומר מנוע שהותקן בו מגדש טורבו, הוא מוצר שהביקוש אליו נמצא במגמת עלייה בשנים האחרונות. הסיבה לכך היא כמובן האפשרות להפיק את המקסימום מהמנוע ובכך להפחית את צריכת הדלק וגם למזער את זיהום האוויר. תועלת משמעותית נוספת היא האפשרות להסתפק ברכב עם מנוע צנוע יחסית ועדיין ליהנות מביצועים עוצמתיים. כשמוסיפים טורבו לרכב, או כשנדרשת החלפה של הטורבו הקיים, אחת האופציות היא טורבו משומש. עד כמה גדול הפער בביצועים בין טורבו חדש למשומש? האם הפער במחירים מצדיק את הבחירה בטורבו שאינו מאריזה? על מה חשוב להקפיד כשבוחרים באפשרות של טורבו משומש? תשובות לכל השאלות הנ”ל, ואחרות, תמצאו כאן בעמוד.

מחיר אטרקטיבי במיוחד – וביצועים טובים מאוד

באופן טבעי השיקול המרכזי שמוביל לבחירה בטורבו משומש ולא בחדש הוא השיקול הכספי. בהקשר זה כדאי לדעת שפער המחירים בין המוצרים החדשים למשומשים בקטגוריה הספציפית הזו של חלקי חילוף לרכב אכן משמעותי. מאחר שישנם הבדלים לא מבוטלים בין דגמי טורבו שונים בהתאם לסוג הרכב הספציפי שאליו הם מיועדים אין טעם לדבר על עלויות ספציפיות, אבל מי שרוצה גם ליהנות מהתוספת של טורבו לרכב וגם לשלם סכום נמוך על המגדש – בהחלט יצא נשכר מהבחירה בטורבו שכבר היה מותקן במנוע של רכב אחר בעבר.

מהם ההבדלים בין טורבו משומש לחדש?

ההבדל העיקרי בין טורבו משומש לטורבו חדש, מהאריזה, הוא בתוחלת החיים הצפויה של החלק שמתווסף למנוע ומסייע לו לנצל את הגזים הנפלטים ממנו לטובת מקסום הביצועים. היעילות של טורבו משומש עשויה להיות דומה לזו של טורבו חדש או לכל הפחות קרובה אליו מאוד, אבל כמו לגבי כל מוצר אחר, גם טורבו חדש יחזיק מעמד זמן רב יותר בהשוואה למוצר דומה אבל משומש. 

יחד עם זאת אם מקפידים לרכוש טורבו משופץ ממקור איכותי ואמין, בהחלט ייתכן שבשקלול התועלת והעלות גם יחד זוהי הבחירה המשתלמת ביותר וגם אותו טורבו שאינו חדש ימלא את ייעודו זמן רב.

על מה חשוב להקפיד כשבוחרים טורבו משופץ?

ישנם שני מקורות אפשריים לטורבואים משומשים – פירוק רכבים בארץ ופירוק רכבים בחו”ל. אמנם לכאורה טורבו הוא טורבו, ומכונית היא מכונית, אבל בפועל במרבית המקרים טורבו משומש שמגיע מחו”ל, כלומר ממדינה אירופאית או מארה”ב, עדיף על פני טורבו שמגיע מפירוק שנעשה בישראל. יש לכך מספר סיבות ובראשן מזג האוויר הקשוח בארץ שמוביל לשחיקה מואצת של הטורבו.

בכל מקרה מומלץ בחום למי שמתקין ברכב שלו טורבו משומש לברר מהיכן הגיע אותו טורבו. יבואנית חלקי חילוף לרכב אמינה ו-ותיקה תקפיד להביא לארץ אך ורק חלקים במצב תקין לחלוטין, וכשמדובר על טורבו לרכב הוא יהיה כזה שעבר בדיקות יסודיות ומדוקדקות ובמידת הצורך גם שיפוץ.

חשוב לזכור שכל טורבו חווה עומס עצום תוך כדי הפעולה שהוא מבצע ולכן גם קצב השחיקה שלו גבוה. כדי שהטורבינות תהיינה תקינות וכך גם המדחס, תותבי הפלדה ושאר חלקי הטורבו, ועל-מנת שהוא אכן ישדרג את הביצועים ויפחית את פליטת המזהמים לאוויר שכולנו נושמים, חשוב מאוד שהמקור של החלק יהיה יבואנית חלקי חילוף לרכב עם ניסיון רחב היקף ובקיאות מקצועית מתאימה, ולא פחות חשוב, אחריות ומחויבות לספק אך ורק חלפים מובחרים במצב טוב ומעלה.

המדריך לקניית טורבו משומש
5 (100%) 1 vote