טורבו ומנוע לרכב

טורבו ומנוע לרכב: המדריך המלא

 

טורבו ומנוע לרכב הם כנראה החלקים החשובים ביותר שנמצאים בכל רכב. הטורבו כבר לא נחשב בימינו לטכנולוגיה חדשה במיוחד. פעם, השימוש בטורבו לרכב היה בעיקר בקרב מכוניות ספורט או דגמים יקרים. היום, הוא נמצא בשימוש רחב בהרבה מאוד סוגים שונים של רכבים. שילוב של מנוע טורבו לרכב, כולל טיפול יסודי בטורבינות שלו. הטורבינות הן בעצם מדחסים בעלי מניפות צנטריפוגליות פנימיות. הן נמצאות במבנה המזכיר שבלול ומחוברות ביניהן בציר סיבובי. אז כיצד טורבו ומנוע לרכב עובדים בדיוק, איך נתחזק את הטורבו והיכן נתקין אותן? כל התשובות כבר כאן.

כיצד טורבו ומנוע לרכב עובדים בדיוק?

טורבו לרכב הוא בעצם מכשיר להגברת כוח. הוא מחובר ישירות לסעפת הפליטה של ​​הרכב. לטורבו קיימות 2 יציאות נפרדות – פליטה ויניקה. בפיר הטורבו קיימות 2 טורבינות קטנות המותקנות בשני הקצוות שלו. טורבינה אחת ממוקמת בנמל הכניסה והשנייה ביציאת הפליטה. הפיר מעביר את הסיבוב לטורבינת הכניסה. גזי הפליטה של הרכב יוצאים מהמנוע במהירות ומסובבים את הטורבינה הממוקמת בתוך יציאת הפליטה. לצד זאת, טורבינת הכניסה אחראית לדחיפה של אוויר רב למנוע. ככל שיותר אוויר נכנס למנוע, כוח המנוע מוגבר באופן משמעותי, ועובדה זו מקנה לרכב את האפשרות לחסוך בדלק.

הטורבינות מגיעות למהירויות גבוהות מאוד. כ-160,000 סיבובים לדקה. זה עלול ליצור בעיה קשה של קירור, אטימה ומיסוב ברכב. מיסבים כדוריים גנריים לא עומדים בעומס. מסיבה זו, נהוג להשתמש בתותבים העשויים מפלדות קשיחות המיוצרים ברמת ליטוש ודיוק גבוהות במיוחד. על מנת לקרר ולשמן את התותבים, הטורבו זקוק לכמויות גדולות של שמן בלחץ גבוה.

איך נתחזק את הטורבו והמנוע של הרכב כראוי?

חשוב לזכור, שטורבו בדרך כלל מצריך לא מעט תחזוקה. הוא בעצם מגביר את הלחץ והטמפרטורה בתוך תא הבעירה, מעמיס על הבוכנות, השסתומים וכל הרכיבים הפנימיים של הרכב. המנוע נשחק יותר מהר ככל שהוא עובד יותר קשה. ועם טורבו – הוא עובד שעות נוספות. לכן, כאשר אתם משלבים טורבו ברכב שלכם, חשוב לוודא שאתם שולחים אותו למוסך לתחזוקה שוטפת פעם בזמן מה. כך תוכלו להבטיח שהטורבו והמנוע שלכם עובדים טוב, שהרכב מתפקד באופן תקין ושאין לכם ממה לחשוש בנושא במהלך הנסיעה שלכם.

היכן נתקין טורבו ומנוע מתאימים לרכב?

ברוב המקרים, מוסכים מחזיקים מגוון רחב של סוגי טורבואים שמתאימים לסוגי רכבים שונים. על מנת שתוכלו לקבל את הטורבו והמנוע הטובים ביותר עבור סוג הרכב שלכם, חשוב מאוד לגשת למוסך מקצועי, אמין ובעל ניסיון רב בתחום. טורבו ומנוע הם חלקים חשובים ואף קריטיים ביותר ברכב שלכם. הם אחראיים על התפקוד המלא של הרכב ועל נסיעה בטוחה וחלקה.

הוספת טורבו לרכב משפרת את הביצועים שלו באופן משמעותי. בנוסף, התאמה של טורבו צריכה להיות מדויקת לסוג המנוע בכל רכב ספציפי. המנוע שלכם ברכב אחראי על הפעילות התקינה שלו. הבחירה חייבת להיעשות בכובד ראש, לצד התחשבות בפרמטרים שונים. חשוב לזכור, שלמנוע טורבו יש יותר רכיבים מאשר מנוע רגיל. בעל מקצוע מנוסה מבית קבוצת שלמה נאור ימליץ לכם על הסוג האיכותי ביותר שמתאים בדיוק לרכב שלכם.

טורבו ומנוע לרכב: המדריך המלא
5 (100%) 1 vote