איך עובד טורבו לרכב בנזין

טורבו לרכב: איך זה עובד?

כנראה יצא לכם לשמוע ולא פעם, את המונח טורבו לרכב. אולי אפילו שקלתם לקנות אחד, או שברכב שלכם כבר יש אותו. בכל מקרה, חשוב וכדאי שתכירו איך טורבו לרכב עובד. אם אתם רוצים לשדרג את הרכב שלכם עם טורבו לרכב, ואתם לא בטוחים בדיוק למה צריך אותו ומה הוא עושה – המאמר הזה בדיוק עבורכם. עכשיו תוכלו להבין איך הוא פועל ומה היתרונות שלו. אז מה זה בעצם טורבו לרכב? כיצד כל התהליך עובד? ולמה הוא כה מומלץ ופופולרי? כל התשובות כבר כאן.

אז איך טורבו לרכב עובד?

טורבו לרכב מורכב בעצם מ-2 טורבינות שונות אחת מהשנייה, כאשר לכל אחת מהן יש תפקיד מפתח אחר במנגנון הטורבו. בכל טורבו לרכב קיימת טורבינה אחת חמה וטורבינה אחת קרה.

טורבינה חמה

הטורבינה החמה היא הטורבינה הקולטת. תפקידה הוא בעצם לקבל לתוכה את הגזים שהרכב פולט. זהו לא סוד, שכלי רכב פולטים כמות גבוהה מאוד של גזים מזהמים ולא בריאים לאוויר. בזכות השימוש בטורבינה החמה, ניתן לפתור את בעיית הזיהום הסביבתי. טורבו לרכב מאפשר לנו להשתמש באנרגיה שהרכב מייצר בעצמו, ללא צורך בהשקעת אנרגיה אחרת בנוסף לכך. הגזים הנפלטים בעצם מסובבים את הטורבינה החמה. בזכות כך, היא יכולה לגרום לפעילות הזזה של הטורבינה הקרה. 

 

טורבינה קרה

הטורבינה הקרה עוזרת להזרים אוויר נוסף בלחץ גבוה במיוחד אל תוך המנוע של הרכב. באמצעות פעולה זו, הטורבינה הקרה משפרת את מהירות הסל"ד (סיבובים לדקה) שלו. בנוסף לכך, היא מווסתת את רמת החום של המנוע ומונעת ממנו להתחמם יתר על המידה. השילוב בין הפעילות של 2 הטורבינות מקנה לטורבו את האפשרות לעבוד כראוי ולהפעיל את המנוע.

מה הם חלקים השונים בטורבו לרכב?

טורבינה – בכל טורבו לרכב קיימת טורבינה. זהו חלק מרכזי וחשוב במיוחד לפעולה של הטורבו. הטורבינה היא בעצם חלק המכיל גלגל עם כנפיים, המונעים על ידי גזים. 

גלגל המשאבה – זהו חלק שעשוי בדרך כלל מיציקת ברזל או אלומיניום. 

מדחס – המדחס הוא בעצם החלק שמכיל את הטורבינה עצמה. חלק עיקרי זה דוחף את האוויר ודוחס אותו באופן מדויק על מנת שהטורבו יוכל לפעול.  

בית המדחס – חלק זה עשוי מאלומיניום. בית הטורבינה עצמו עשוי מיציקת ברזל מאחר ועוברות בו טמפרטורות גבוהות באופן קיצוני. בזכות כך הוא עמיד במיוחד ולא נגרם לו נזק בהתחממות.

יתרונות של טורבו לרכב

אחד היתרונות הבולטים ביותר של טורבו לרכב הוא שהטורבו מאפשר הפקה של הספק גבוה יותר ללא צורך בהרחבת נפח הצילינדרים. בזכות טורבו לרכב ניתן לקבל שריפה יעילה יותר של הדלק במנוע, וחווית הנהיגה משתפרת באופן משמעותי. כמו כן, גם כושר הנשיאה של הרכב משתפר. מנועי טורבו הם חזקים במיוחד, מתאימים לשלל סוגים של רכבים, ומשפרים את ביצועי הרכב בכמה רמות.

מעבר לכך, כדאי לדעת שמערכות טורבו מודרניות לרכב הן בסופו של דבר מאוד יעילות ואמינות. אך עם זאת, חשוב לזכור שהן עלולות לחוות לא מעט תקלות בגלל העובדה שהן מתחממות בצורה כה קיצונית. בעזרת טיפולים תקופתיים במוסך אמין ומקצועי, שימוש חכם וזהיר ברכב, הקפדה על רמת שמן טובה וקירור יעיל, תוכלו להפחית את הסיכוי לתקלות כאלו ואחרות.


אולי יעניין אותך גם:

טורבו לרכב: איך זה עובד?
4.8 (95%) 4 votes