טורבו לרכב דיזל שיפוץ

שיפוץ טורבו דיזל מחיר

טורבו דיזל הוא פריט שמשדרג במידה משמעותית את הביצועים של המנוע, ולכן אין פלא שהביקוש אליו נמצא במגמת עלייה קבועה. בכל מקרה שבו נדרש שיפוץ של הטורבו מחיר העבודה הוא כמובן שיקול מרכזי בהחלטה האם לתקן או להחליף (ואולי בכלל לוותר על הטורבו). כאן בעמוד תמצאו מידע לגבי העלות של שיפוץ טורבו דיזל, סקירה של החלופות השונות והמחירים שלהן וכן המלצות להתנהלות מיטבית.

כיצד נקבעת העלות של שיפוץ טורבו דיזל?

כל טורבו בכל רכב, כמו כל פריט, סובל משחיקה בלתי נמנעת. ככל שחולף זמן רב יותר ממועד התקנת הטורבו, כך הבלאי מצטבר, ועוד כדאי לדעת בהקשר זה שכל חלקי הטורבו פועלים באופן אינטנסיבי ולכן העומס שמוטל עליהם כבד – עובדה שתורמת כמובן לשחיקה ומובילה לעיתים לצורך בשיפוץ או החלפה של הטורבו.

הצעת מחיר לשיפוץ טורבו דיזל תלויה במאפיינים הספציפיים של הפריט, במצב הנוכחי שלו ובפעולות הנדרשות כדי להחזיר אותו לפעולה תקינה. בהתאם השלב הראשון הוא אבחון מקיף, שכולל גם בדיקה ויזואלית (בעיקר על-מנת לאתר סדקים), בדיקה יסודית של פתחי האוויר והמים בטורבו, בדיקה מכנית של האקטואטור ובדיקה מכנית של הליבה של הטורבו.

רק לאחר כל הבדיקות הנ"ל ניתן לספק חוות דעת מקצועית לגבי ההיתכנות של שיפוץ, ואם האופציה רלוונטית – גם הצעת מחיר ספציפית. בכל מקרה כדאי לדעת שלגבי שיפוץ טורבו דיזל מחיר השירות כולל את עלות החלפת הליבה. לליבות שונות מחירים שונים, וההמלצה החד-משמעית היא לבחור בליבה מקורית של יצרנית הטורבו, גם אם היא מעט יקרה יותר בהשוואה לתחליפים שונים.

גורם נוסף שעשוי להשפיע על מחיר חידוש טורבו תקול הוא הצורך בביצוע פעולות חריטה, מילוי, ריתוך ואיזון. במרבית המקרים טווח המחירים של שיפוץ טורבו הוא 1,000 עד 3,000 ש"ח (כשמדובר על מכונית פרטית).

מה משתלם יותר, לשפץ טורבו דיזל או להתקין חדש?

החלופה לשיפוץ וחידוש הטורבו היא כמובן התקנת טורבו חדש. למעשה מדובר ב-2 אפשרויות: טורבו דיזל חדש לגמרי או טורבו דיזל מפירוק, כשגם האופציה השנייה נחלקת ל-2 אפשרויות – טורבו מפירוק בארץ וטורבו מפירוק בחו"ל.

באופן טבעי טורבו דיזל חדש לגמרי יהיה יקר יותר בהשוואה לשיפוץ, אם כי הוא ימלא את תפקידו – שיפור ביצועי הרכב וחיסכון בדלק – לטווח ארוך יותר. טורבו מפירוק עשוי להתגלות כאופציה משתלמת מאוד, בתנאי שמקפידים להשתמש במגדש שעבר בדיקות מחמירות. עוד המלצה היא להעדיף מגדשים מפירוק בחו"ל. סיבה אחת היא שתנאי האקלים בארץ שוחקים את הטורבו בקצב מהיר יותר מאשר מעבר לים, וסיבה שנייה היא שבדרך כלל רמת התחזוקה השוטפת בחו"ל גבוהה יותר בהשוואה לזו שבארץ – אם כי בכל מקרה הדגש העיקרי הוא כאמור להשתמש במגדש שנבדק בקפידה ע"י מומחים בתחום.

איך להתנהל באופן הנכון ביותר עבורכם?

בסופו של דבר המבחן הקובע – גם לגבי ההתלבטות בין שיפוץ טורבו דיזל במחיר כזה או אחר לבין התקנת טורבו חדש או מפירוק, וגם לגבי החלטות אחרות בחיים – הוא היחס שבין העלות לתועלת. בהתאם כדאי לבקש הצעת מחיר גם עבור שיפוץ וגם עבור החלפה, וכך לדעת בדיוק מהן האופציות שלכם. המלצה חשובה נוספת היא לוודא שהטורבו, או החלקים ששימשו לשיפוץ (ובפרט הליבה), הגיעו ממקור אמין ורציני, כלומר יבואנית חלקי חילוף לרכב עם ניסיון והקפדה על רף איכות גבוה.

שיפוץ טורבו דיזל מחיר
דרגו אותנו