מנוע רכב: מהו טווח המחירים הממוצע?

מנוע רכב: טווח מחירים ממוצע

המנוע של הרכב הוא החלק החשוב ביותר שקיים בו. אם נדמה את הרכב לגוף האדם, המנוע הוא בעצם הלב שלו. הוא מה שבעצם גורם לכל שאר המערכות של הרכב לעבוד כשורה. כאשר קיימת תקלה או בעיה במנוע, שאר הרכב פשוט לא יכול לעבוד. במקרים מסוימים ניאלץ להחליף את מנוע הרכב במנוע חדש. עומדות בפנינו כמה אופציות שונות בנוגע להחלפת המנוע, והאפשרות הטובה ביותר כמובן תלויה בכל מצב ובפרמטרים שונים. אז מה בנוגע למחירים של מנועים לרכב? מה הוא טווח מחירים ממוצע עבור מנוע רכב? ובאילו מקרים ניאלץ להחליף את המנוע שלנו ברכב? המשיכו לקרוא וגלו.

באילו מקרים צריך להחליף מנוע רכב?

כאשר המנוע התאמץ לאורך הרבה מאוד קילומטרים, בסופו של דבר יעלה הצורך להחליף אותו. כך תוכלו ליהנות מביצועים טובים יותר ואיכות נסיעה חלקה יותר. החלפה של מנוע רכב נדרשת במקרים בהם הוא כבר לא מסוגל לבצע את עבודתו כראוי. לרוב זה יהיה בעקבות תחזוקה לא טובה, שחיקה טבעית אחרי שנים של שימוש או תאונה שהתרחשה. במקרים רבים אין אפשרות לשפץ את המנוע ולהחזיר אותו לקדמותו. מכאן עולה הצורך להחליף את המנוע ברכב.

מקרה נוסף בו נרצה להחליף את המנוע ברכב, הוא כאשר המנוע כבר ישן ואנו מעוניינים לשדרג את הרכב. החלפה של המנוע תשדרג ותשפר את הרכב בכמה רמות. במקרה זה צריך לחפש מנוע חזק הרבה יותר משהיה בו מלחתכילה, כזה שיתאים לרכב.

היכן אפשר לרכוש מנוע רכב חדש?

מנועים חדשים לרכב ניתן לרכוש ב-2 דרכים. הראשונה היא קניית מנוע מרכב מפורק ישראלי, והשנייה היא רכישת מנוע מיובא מחו"ל. רכישה של מנוע ישראלי מפירוק היא אופציה אמנם קצת יותר זולה, אך היא נחשבת לפחות מומלצת. המוסכים המורשים של החברות, מציעות לרכישה מנועים שהיו בשימוש ברכבים אחרים ושופצו. למרות שהעלות שלהם יכולה להיות זולה יותר, התמורה ברוב המקרים גם תהיה בתאם. מנועים אלו הם באיכות ירודה יחסית. בהרבה מקרים הם יכולים להגיע עם קילומטראז' גבוה, חלקים לא מקוריים, או אפילו להיות שחוקים. תנאים נוספים משפיעים על איכות המנוע כמו סגנון הנהיגה ותנאי מזר האוויר.

האפשרות ה-2 היא רכישת מנוע רכב חדש המיובא מחו"ל. לרוב הוא יגיע ממדינות כמו ארה"ב, יפן, מדינות אירופה ועוד. במדינות אלו, התחלופה של רכבים היא גבוהה. רכבים תקינים למדי יכולים לרדת מהכביש לגמרי, בלי שתהיה בהם שום בעיה או תקלה מיוחדת. מסיבה זו, קיים מלאי גדול מאוד של מנועים באיכות טובה וגבוהה מאוד. יש לשים לב לקילומטראז' המנוע שאתם בוחרים, וגם כמובן שתהיה עליו אחריות מתאימה וארוכה.

אז מהו בעצם טווח מחירים ממוצע עבור מנוע רכב?

מנועים מיבוא לרוב יהיו יותר זולים ביחס למנועים מפירוק מקומי. בעיקרון, טווח המחירים נע בין 4,000 ש"ח ויכול להגיע עד כ-12,000 ש"ח, כולל שירות ההחלפה של המנוע. בטנדרים, רכבי יוקרה ורכבים 4X4, המחיר יכול להגיע גם ל-20,000 ש"ח. כאשר אתם רוכשים מנוע חדש לרכב שלכם, חשוב מאוד שתעשו זאת מידי גורם אמין, מקצועי ומנוסה בתחום. כך תוכלו להיות בטוחים שהמנוע החדש שלכם יוכל לשרת אתכם נאמנה למשך שנים רבות. 

מנוע רכב: טווח מחירים ממוצע
5 (100%) 1 vote