גיר סיטרואן ברלינגו

מנוע לברלינגו

ארצה הגיע סיטרואן ברלינגו לראשונה לפני קצת מעל ל-10 שנים. אך למעשה, הגרסאות הראשונות של הרכב המסחרי החביב והפופולרי הזה יוצרו זמן רב לפני כן. אם רכשתם ברלינגו ישנה ואתם מחפשים מנוע לברלינגו, הגעתם למקום הנכון. באדיבות קבוצת שלמה נאור, המומחים בייבוא מנועים לשלל דגמי הרכבים לרבות רכבי שטח ורכבים מסחריים. נספר לכם כל מה שכדאי לדעת בנושא זה. על ברלינגו בכלל ועל המנוע, מדוע כדאי להעדיף מנוע מיובא ועוד כמה פרטים פיקנטיים ומעניינים.

אילו מנועים קיבלה הברלינגו לאורך הדרך

הפיתוח הראשוני של ברלינגו בוצע בשיתוף עם פג’ו. עוד בשנת 1996 הסתיים הפיתוח של הדגמים הראשונים, שהותאמו ליישומים שונים. בהמשך השנים שלאחר מכן, עברה הברלינגו שינויים ושיפורים, הן מבחינה עיצובית וגם כמה שיפורים פנימיים. אך למתעניינים במנועים, כדאי עוד יותר לספר אילו מנועים קיבלה הברלינגו לאורך הדרך.

עם השנים שווקו גרסאות המבוססות על מנועי דיזל, מנועי בנזין וגם שילוב של מנועים חשמליים וכן מנועי גז. היו מנועים בני 1200 וגם 1400 סמ”ק, 1600 סמ”ק וגם 2000 סמ”ק. הספקי כוחות הסוס נעו גם הם בטווח די רחב. לאורך השנים הוצג למשל מנוע ברלינגו שיכול היה לתת לא יותר מ-40 כוחות סוס (מנוע חשמלי) אך היו גם דגמי מנועים בגרסאות חזקות בהרבה כגון 80 כוחות סוס, 90 כוחות סוס ודגמים מודרניים יותר שמגיעים ל-110 כוחות סוס ואף 130 כוחות סוס. בגרסאות המודרניות המשווקות בארץ, נפוץ למדי מנוע 1200 סמ”ק בנזין ו-1500 סמ”ק דיזל. גם מבחינת הגיר, מדובר ברכב מגוון כאשר יש גרסאות ידניות ואוטומטיות.

מתי מגיע הזמן להחליף מנוע לברלינגו

לא משנה איזה ברלינגו קניתם ועד כמה יש לכם ניסיון עם הרכב המסחרי הזה, תרצו בוודאי לדעת מתי מגיע הזמן להחליף מנוע לברלינגו. מי שמחפש תשובת בית ספר פשוטה (אנחנו לא כל כך אוהבים את זה) יוכל לשמוע שרכב שמגיע ל200 או 250 אלף קילומטר מחייב מחשבה רצינית על החלפת מנוע. מה שלדעתנו חשוב יותר מזה אלה הרגלי השימוש ברכב, אופי הנהיגה ותרבות הטיפולים. על כך פנים, אם מרגישים שהמנוע כבר לא סוחב כמו פעם, אם צריך להזדמן למוסך לעיתים קרובות והטיפולים לא ממש מוספים כוח וגם צריכת הדלק ואובדן השמן גדלו, בהחלט הגיע הזמן לחשוב על שינוי. אם שיפוץ מסיבי של המנוע כבר לא משתלם, אפשר לקנות מנוע לבלינגו, קומפלט.

מנוע לברלינגו מייבוא – למה כדאי

במוסך המקצועי של קבוצת שלמה נאור מבצעים טיפולים שונים לרכב, עד רמת החלפת המנוע. במקום ניתן להזמין טיפולים שונים, בשילוב עם ייבוא מנוע או ללא קשר לכך. חשוב לציין כי בקבוצה לא מתעסקים בהרכבת מנועים מפירוק, בשום פנים ואופן לא. מנוע ברלינגו מייבוא, זו הגישה. במקום ניתן להזמין מנועים מייבוא, גם לדגמי ברלינגו ישנים מאוד וגם לפחות נפוצים או נדירים.

בקצרה, למה כדאי להעדיף מנוע ברלינגו מיבוא: זהו מנוע שבדרך כלל עבר פחות קילומטרז’ לעומת מנועי פירוק. שלא כמו מנועים מפירוק, שאף אחד לא יודע אם הם בכלל יותר טובים מהמנוע הישן, מנוע ייבוא מגיע מחו”ל. ייבוא מארץ שבה תרבות הטיפולים והתחזוקה איננה מתפשרת. כמו כן, המנוע נבדק היטב עם הגיעו לארץ וגם לפני ההרכבה.

מנוע לברלינגו
5 (100%) 10 votes