טורבו לאיסוזו

טורבו לאיסוזו

טורבו – או אם תרצו, מגדש – משפר במידה ניכרת את הביצועים של כל רכב. התועלת באה לידי ביטוי גם בהפקת כוח רב יותר מהמנוע וגם בצמצום צריכת הדלק (ולכן גם בהפחתת פליטת המזהמים ובחיסכון כספי). כשמחפשים טורבו לאיסוזו מדגם כזה או אחר, יש מספר דגשים שחשוב להתייחס אליהם – והמידע בעמוד זה יעזור לכם להגיע לחלק האופטימלי לרכב הספציפי שלכם.

טורבו לאיסוזו – חדש או מחודש?

הטורבו כולל חלקים רבים שמאפשרים לו לשדרג את המנוע: טורבינות, גלגל משאבה, מדחס, בית מדחס, תותבי פלדה, מחזירי שמן ועוד. הם פועלים באופן אינטנסיבי בכל פעם שהמגדש נכנס לפעולה, ובנוסף שורר חום רב באזור זה במנוע בגלל שהטורבינות חייבות להסתובב במהירות כדי לייצר את האימפקט הרצוי. התוצאה: שחיקה מואצת של כל החלקים, איכותיים ככל שיהיו.

כשמגיע הזמן להחליף טורבו ברכב איסוזו, עולה השאלה המתבקשת האם לבחור בטורבו חדש או מחודש, כלומר כזה שעבר שיפוץ. באופן טבעי ישנם יתרונות וחסרונות לכל אחת מהאופציות. טורבו חדש יהיה תמיד טוב יותר מכזה ששופץ, אבל מצד שני העלות שלו גבוהה יותר. אם בוחרים באופציה השנייה, חשוב מאוד להקפיד על המקור של הטורבו המחודש – רק חברה ותיקה ואמינה יכולה להבטיח, ולא רק להבטיח אלא גם לקיים, טורבו משופץ שימלא את ייעודו במשך שנים רבות.

טורבו לרכב – פירוק מקומי או ייבוא?

בחירה נוספת לגבי טורבו לרכב, כולל לאיסוזו כמובן, היא בין טורבו מפירוק מקומי לבין טורבו שפורק בחו"ל ויובא ארצה. גם בהיבט זה השיקול הוא עלות מול תועלת: חלקי חילוף לרכב מפירוק בחו"ל יהיו כמעט תמיד איכותיים יותר בהשוואה לאלה שפורקו מכלי רכב מקומיים. סיבה אחת לכך היא שמזג האוויר בארץ קשוח ולכן גורם לשחיקה מואצת, וסיבה שנייה היא התחזוקה המוקפדת יותר מעבר לים ובפרט במדינות אירופה וארה"ב.

בהתאם גם העלות של טורבו לאיסוזו תוצרת פירוק חוץ תהיה גבוהה יותר – והשאלה היא כמה אתם מוכנים להשקיע בחלק זה, שכאמור מספק תועלת כפולה ומכופלת לרכב שלכם. בכל מקרה כדאי מאוד כאמור לוודא מהיכן מגיע הטורבו והאם הוא עבר בדיקות מחמירות לפני שהותקן אצלכם באיסוזו.

התאמה מדויקת לדגם הספציפי ולשנת הייצור

עוד דגש חשוב לגבי בחירת טורבו לאיסוזו הוא ההתאמה המדויקת לרכב. באופן טבעי ייתכן הבדל בין טורבו לאיסוזו טרופר ארוך לבין טורבו לאיסוזו טרופר קצר, ביניהם לבין טורבו לאיסוזו דימקס, ובין כל הנ"ל לבין טורבו לאיסוזו איפון. כמו כן ייתכנו הבדלים גם לפי שנת הייצור של כל אחד מכלי הרכב של החברה היפנית שמתמחה במנועי דיזל ופועלת כבר למעלה מ-100 שנים בתחום.

קנייה והתקנה במוסך אמין ובעל ניסיון

המלצה נוספת היא לבצע את הוספת הטורבו לרכב או את החלפת המגדש הקיים אך ורק במוסך אמין לחלוטין ורצוי גם בעל ניסיון רב בביצוע פעולה ספציפית זו עבור דגמי איסוזו השונים. הוותק והאמינות הם אינדיקציה טובה לאיכות העבודה, וגם להקפדה על שימוש בחלקי חילוף מובחרים בלבד – כשכאמור כדאי בכל מקרה לוודא את מקורו של הטורבו.

טורבו לאיסוזו
5 (100%) 1 vote