מדחס מזגן לרכב

אצלנו תוכלו למצוא אלפי מדחסים לרכב מסוגים שונים ובאיכות גבוהה, צרו קשר לקבלת ייעוץ בדבר התקנה של מדחסים לרכב ולרכוש מדחס מזגן חדש, משומש או משופץ כולל אחריות מלאה.

סוגי המדחסים תלויים ביצרן הרכב, בדגם הרכב ובנפח המנוע. אל תוותרו על פנייה לאיש מקצוע מיומן כדי לקבל את השירות הטוב והאמין ביותר.

הקדימו טיפול ומנעו בעיות למען נסיעה חלקה ונעימה. פנו לקבוצת שלמה נאור, וזכו לאמינות, מצוינות, איכות שירות ומקצועיות במחירים נוחים.

הצטרפו אל מגוון לקוחותינו: מוסכי חשמל ומזוג אויר , מוסכים מרכזיים וחנויות.

אנו מייצגים את החברות המובילות בעולם, שומרים על רמה גבוהה ולא מתפשרים על איכות וחדשנות.

אנחנו חיים במדינה חמה מאוד, כשמשנה לשנה הקיץ מתארך והופך לוהט יותר ויותר. בנוסף באזורים רבים בישראל הלחות בחודשי הקיץ גבוהה, ובהתאם הצורך שלנו בפתרונות קירור הולך וגדל. גם בכלי הרכב שבהם אנחנו מבלים שעות רבות לאורך העונה החמה נדרשים כמובן פתרונות אפקטיביים, כלומר מזגן שיהפוך כל נסיעה לנעימה. למעשה מזגן איכותי שעובד באופן תקין לחלוטין הוא ממש חובה, שכן בלעדיו לנהג קשה מאוד להתרכז, בפרט לאורך זמן, והתוצאה עלולה להיות קשה.

אחד המרכיבים החשובים במערכת המיזוג לרכב הוא המדחס. בעמוד זה תמצאו הסברים לגבי פעולת המדחס ומערכת המיזוג לרכב כולה, פירוט של סוגי המדחסים הקיימים והמלצות לגבי תחזוקת מרכיב זה ותיקונו או החלפתו במידת הצורך.

כיצד פועל מזגן לרכב ומדוע הוא זקוק למדחס?

המזגנים המותקנים בכלי הרכב השונים מבצעים את תפקידם החשוב על בסיס גזים (בדיוק כמו המזגנים הביתיים). על-מנת להניע תהליך של קירור חלל כזה או אחר יש צורך להעלות את הלחץ של הגז, ופעולה זו מתבצעת באמצעות דחיסת הגז. המרכיב במערכת שדוחס את הגז הוא באופן טבעי המדחס (שנקרא גם קומפרסור), ולכן חשיבותו הרבה לפעולה התקינה של מערכת הקירור כולה.

הגז מגיע אל המדחס בטמפרטורה גבוהה יחסית – זו ששוררת בתא הנוסעים ברכב, ואם למשל מפעילים את המזגן אחרי שהמכונית עמדה בשמש עם חלונות סגורים זמן רב יחסית, הטמפרטורה אפילו גבוהה יותר מהרגיל. בכל מקרה המדחס דוחס את הגז ובכך גורם ללחץ הגז לעלות. בשלב הבא נכנס לפעולה המעבה (שנקרא גם קונדנסור). המעבה – שבמזגנים הביתיים נמצא מחוץ לחדר ובכלי הרכב נמצא בתא המנוע – הופך את הגז הדחוס ובעל הלחץ הגבוה לנוזל. זוהי כמובן פעולת העיבוי, והיא אפשרית למרות הטמפרטורה הגבוהה בזכות הלחץ הגבוה שיצר המדחס.

הנוזל שנוצר במעבה מוזרם אל המאייד, שממוקם בתוך תא הנוסעים של הרכב. בשלב זה הלחץ פוחת והנוזל שב למצב צבירה של גז. בתהליך זה מתרחשת ספיחה של חום וכתוצאה מכך הסביבה, כלומר תא הנוסעים, מתקרר. מרכיב נוסף במערכת הוא המאוורר שתפקידו הוא להזרים אוויר על הצינורות של המאייד ולהוביל לזרימת אוויר קר יותר אל חלל הרכב. זוהי כמובן מערכת במעגל סגור, שכן גז בטמפרטורת החדר ממשיך לצאת אל המדחס, המדחס שוב מעלה את הלחץ שלו, במעבה הגז הופך לנוזל ואז חוזר להיות גז אבל בטמפרטורה נמוכה – זו הרצויה מבחינת הנוסעים במכונית.

סוגי מדחסים למזגן לרכב

השיפורים המשמעותיים בעולם המזגנים, ובפרט בכל הקשור למיזוג כלי רכב, הובילו לכך שישנם מספר סוגים של מדחסים. החלוקה העיקרית היא ל-3 קטגוריות – מדחסים בוכנתיים, מדחסים רוטטיביים ומדחסי סכינים – ועוד כדאי לדעת שבימינו חלק גדול מהמדחסים למזגנים ברכב מגיעים עם שסתום חשמלי שהוא זה שלמעשה שולט עליהם ומפעיל אותם על-מנת להגיע לטמפרטורה הרצויה.

האופציה הנפוצה ביותר היא מדחס בוכנתי שכולל 5 צילינדרים. באופן עקרוני מספר הבוכנות הוא הפקטור העיקרי בקביעת התפוקה של כל מדחס מזגן לרכב. הפעולה המתבצעת על-ידי המדחס היא תנועה סיבובית של ציר שמייצרת תנועה קווית בכל אחת מהבוכנות. הציר הנ”ל מופעל באמצעות מצמד מגנטי שתפקידו הוא לחבר ולנתק את המדחס בהתאם לצורך.

מתי כדאי לבדוק את המדחס ובאילו מקרים נדרש טיפול?

התפקיד החשוב של מדחס מזגן לרכב – בלעדיו כמובן לא יהיה ניתן לקרר את המכונית – מחייב בדיקות תקופתיות. בפרט מומלץ לבצע בדיקה יסודית של המדחס ושל כל מערכת המיזוג לקראת הקיץ ובעצם כבר בסוף החורף שכן גם במהלך האביב ישנם חמסינים שמחייבים הפעלת מזגן.

מצב נוסף שבו כדאי להגיע למוסך מקצועי שמתמחה במזגנים לרכב הוא כשהמדחס מרעיש – זוהי אינדיקציה מובהקת לכך שמרכיב זה לא יוכל להמשיך למלא את תפקידו לאורך זמן.

מהן האפשרויות כשהמדחס לא עובד?

מדחס מזגן לרכב שלא מצליח להעלות את לחץ הגז שמגיע אליו הוא כמובן תקלה שחובה לפתור במהירות וביסודיות. אופציה אחת היא שיפוץ והאופציה השנייה היא החלפת המדחס.

כשמחליטים להחליף את המדחס גם כן יש מספר אפשרויות, כך שתוכלו לבחור בין מדחס חדש לגמרי (מן הסתם במצב מצוין אבל יחסית יקר) לבין מדחס מזגן מפירוק. מדחס מרכב שפורק לטובת חלקי חילוף הוא באופן טבעי סיכון מסוים, אבל אם תקפידו לרכוש אותו מחברה אמינה ו-ותיקה, מובטח לכם מוצר שנבחן בקפידה ועל כן הוא תקין לחלוטין וישרת אתכם במשך שנים רבות.

חברת שלמה נאור מציעה מגוון רחב של מדחסים למזגני רכב, בהתאמה מלאה לכל מערכת קירור בכל דגם של כלי רכב. כל חלקי החילוף שתמצאו אצלנו נבדקים על-ידי אנשי מקצוע מיומנים באופן יסודי וללא כל פשרות, כדי להבטיח לכם מקסימום ביצועים במחיר אטרקטיבי וכן שקט נפשי – וגם לקיים.

מדחס מזגן לרכב
3.8 (75%) 8 votes