חלקי חילוף לרכב בירושלים

חלקי חילוף לרכב מפירוק

חלקי חילוף מפירוק הם אופציה שמוצעת כמעט בכל מצב שבו נדרש תיקון ברכב. באופן טבעי לחלפים מכלי רכב מפורקים יש גם יתרונות וגם חסרונות, וכדאי לדעת גם את אלה וגם את אלה. בעמוד זה תמצאו הסברים מפורטים לגבי סוגי חלקי החילוף שניתן למצוא בדרך זו, המקרים שבהם כדאי לממש את האופציה, המגבלות שלה והדרכים המומלצות להתמודד עם החסרונות.

באילו מקרים מפרקים כלי רכב לטובת חלקי חילוף?

ישנם מספר מצבים שבהם כדאי לפרק כלי רכב כזה או אחר כדי להשתמש בחלקים שונים ממנו. מצב אחד הוא לאחר תאונה שהופכת את הרכב ל"טוטאל לוסט" – במקרים אלה אמנם לא כדאי לנסות להשמיש את המכונית, המשאית, הטנדר, האופנוע או הקטנוע, אבל בהחלט ייתכן שחלק מהרכיבים שבו עדיין יכולים למלא את ייעודם ולהניב תועלת ברכב אחר דומה.

מקרה אחר שבו מפורק כלי רכב ונלקחים ממנו חלקי חילוף שונים הוא כשבעל הרכב כבר לא זקוק לו יותר אבל גם אין טעם למכור אותו עקב השווי הנמוך שלו. בהקשר זה כדאי לזכור שמדי שנה עולים על הכבישים בארץ כרבע מיליון כלי רכב חדשים, ומן הסתם ישנם גם כלי רכב ישנים – ובעיקר כאלה בני 20 ומעלה – שהופכים מיותרים. בעל רכב שמעוניין להוריד אותו מהכביש מבצע הליך מסודר מול משרד הרישוי ולאחר מכן הפעולה המתבקשת היא פנייה למוסך שמתמחה בפירוק רכבים כדי לבחון אילו חלפים הם במצב תקין כך שניתן לקבל עבורם תמורה כספית.

חלקי חילוף משומשים לרכב – כל האפשרויות

כלי רכב שהוגדרו כ"טוטאל לוסט" או כאלה שהורדו מהכביש מתוך בחירה של בעליהם יכולים לספק שלל חלקי חילוף. האפשרויות הנפוצות הן:

* רדיאטורים – החלק שמוודא כי טמפרטורת המנוע לא תהיה גבוהה מדי.

* גיר לרכב – מערכת חשובה שמייצרת את היחס המבוקש בין סל"ד (כלומר המהירות שבה פועל המנוע) לבין מומנט (כלומר העוצמה של המנוע).

* אלטרנטורים – החלק שהופך אנרגיה מכנית לאנרגיה חשמלית.

* סטארטרים – הרכיב שאחראי על התנעת הרכב.

* מדחס – מרכיב שהוא חלק בלתי נפרד מכל מזגן לרכב.

וישנם כמובן עוד חלפים שאפשר לפרק מכל רכב, כולל כזה שעבר תאונה קשה או צבר קילומטראז' גבוה במיוחד אחרי הרבה שנים על הכבישים.

היתרונות של חלקי חילוף מפירוק

בכל מקרה שבו ישנה תקלה כלשהי במכונית שלנו, או בכל כלי רכב אחר, אפשרות אחת היא כמובן לתקן את אותו חלק שהתקלקל ויצר את הבעיה ואפשרות שנייה היא להחליף אותו. אם הפתרון הנכון הוא החלפת החלק, ישנן 3 אופציות:

א. חלק חילוף מקורי – של יצרנית כלי הרכב. באופן טבעי במקרה זה מותקן ברכב החלק האיכותי ביותר שיכול להיות, אבל מצד שני גם העלות גבוהה מאוד.

ב. חלק חילוף לא מקורי אבל חדש – במרבית המקרים תוכלו למצוא לצד החלפים המקוריים גם חלפים תואמים, כולל כאלה שמוצעים על-ידי היבואן הרשמי. המחיר שלהם זול יותר ביחס לחלפים המקוריים, אבל גם האיכות פחות גבוהה (אם כי הם בהחלט יכולים להיות טובים).

ג. חלקי חילוף מרכבים מפורקים – היתרון העיקרי בהשוואה לשתי האופציות הקודמות הוא המחיר אטרקטיבי, כך שאתם יכולים לחסוך סכומי כסף משמעותיים וליהנות מרכב תקין לחלוטין.

בנוסף להיבט הכלכלי שהמשקל שלו בכל החלטה גבוה, יש עוד יתרון בלתי מבוטל לשימוש בחלקי חילוף לרכב מפירוק: השימוש הנוסף בפריטים שעדיין יכולים לספק תועלת. בהקשר זה כדאי לזכור ש-ReUse הוא אחד המרכיבים המהותיים בקיימות (לצד Recycle ו-Reduce), ובעידן שבו אי אפשר יותר להתעלם מהסכנה שגורם עודף הצריכה למאזן העדין בטבע, המשך השימוש בחלקי חילוף מכלי רכב מפורקים הוא צעד נכון אקולוגית.

החסרונות של חלפים מכלי רכב מפורקים – ואיך להתמודד איתם

במקביל ליתרונות המשמעותיים הנ"ל יש כאמור גם חסרונות לאופציה של חלקי חילוף מכלי רכב שפורקו מסיבה כזו או אחרת. בפרט חשוב לקחת בחשבון את העובדה שמדובר בחלקים שכבר היו בשימוש, ולפעמים אפילו לפרקי זמן ארוכים מאוד, ולכן הם עלולים שלא להאריך ימים – ולחייב אתכם בתיקון או בהחלפה כבר לאחר תקופה קצרה יחסית.

בהתאם, אם בוחרים באפשרות של חלקי חילוף מרכב שפורק, מומלץ בחום להעדיף מוסכים שעובדים אך ורק עם חלפים שהתקבלו ממקורות אמינים ואיכותיים. בדרך זו תוכלו לדעת שכל אחד מהחלקים שמוצעים לכם בדרך לתיקון כלי הרכב נבחן בקפידה ונמצא כתקין. עוד המלצה חשובה היא להעדיף חלפים מרכבים שפורקו בחו"ל, שכן במרבית המקרים רמת התחזוקה של כלי הרכב מעבר לים גבוהה יותר בהשוואה לזו שבארץ, ובנוסף האקלים הישראלי שוחק מנועים ורכיבים שונים בקצב מהיר יחסית.

חלקי חילוף לרכב בירושלים
חלקי חילוף לרכב מפירוק
2.7 (54.55%) 11 votes