ראש מנוע ברכב: למה צריך להחליף אותו ומתי

החלפה של ראש מנוע ברכב: למה צריך ומתי

המנוע של הרכב הוא לב ליבו הפועם – זה שמספק את הכוח על מנת שהמנוע יפעל כראוי. המנוע עצמו פועל על בסיס של חומרי בערה שונים כדוגמת בנזין, גז וסולר. חומרים אלו יוצרים חום גבוהה במנוע עצמו. על מנת שהמנוע לא יתחמם יתר על המידה, קיימים אלמנטים שונים ברכב שנועדו לשמור על המערכת. ראש מנוע ברכב הוא האלמנט החשוב והמרכזי ביותר מכולם. משום שהוא כה חשוב, החלפת ראש מנוע ברכב צריכה להתבצע בהתאם למצב שלו. ראש מנוע לא תקין עלול לגרום לבעיות חמורות ברכב, ויש להתייחס אליו ברצינות רבה. אז באילו מקרים נדרשת החלפה של ראש מנוע ברכב ומדוע? כל מה שרציתם לדעת על החלפת ראש מנוע ברכב, כבר מחכה לכם כאן.

מהו בעצם התפקיד של ראש המנוע ברכב?

המנוע של הרכב מורכב מ-2 חלקים. בלוק מנוע, וראש מנוע. בלוק המנוע הוא בעצם המנוע עצמו. הוא בנוי מיחידה אחת מולחמת. על בלוק המנוע מורכב ראש המנוע. הוא בעצם מה שסוגר ותוחם את בלוק המנוע. אז כיצד בדיוק פועל ראש מנוע ברכב?

לפני שאנו נוגעים בראש המנוע, חשוב שתכירו את הפעולה של המנוע עצמו. פעולת המנוע מורכבת מדחיסה של דלק ואוויר בלחץ וטמפרטורה גבוהים. בכך בעצם נוצרת אנרגיה סיבובית. לאחר מכן, היא מועברת אל המנוע עצמו ואל הגלגלים. האנרגיה הזו נוצרת בתוך צילינדרים. בתוכם נמצאים שסתומים, בוכנות ומצתים או פלאגים. יחד, כל אלו מסייעים לפעולת המנוע לעבוד כראוי. השסתומים והבוכנות מוכרחים להיות אטומים לגמריי, באופן מלא והרמטי. עכשיו, החלק שאחראי לאיטום ההרמטי החשוב הזה, הוא בעצם ראש מנוע ברכב. בין ראש המנוע לבין גוף המנוע עצמו יש אטם, המכונה אטם ראש מנוע. הוא בעצם אחראי לייצר את האטימה החזקה וההרמטית בין 2 החלקים.

אילו בעיות עלולות להיווצר בראש מנוע ברכב?

התקלה העיקרית שעלולה להיווצר בראש המנוע ברכב, היא התחממות יתר. מצב זה קורה במקרים בהם חום המנוע גבוה מדי, ובכך נגרמים נזקים וסדקים בראש המנוע. החום שנוצר בבעירה של הדלק חייב להתפנות החוצה לאגזוז באופן תקין. במקרים בהם ישנה תקלה בראש המנוע, היא יכולה למנוע מהחום לצאת כראוי. בכך הטמפרטורה שלו תעלה ויהיה צורך להחליף אותו.

תקלה נוספת שקורית לא מעט, היא במידה וראש המנוע לא אוטם את החלקים הפנימיים כמו שצריך, הטמפרטורה לא תהיה גבוהה מספיק. במקרים אלו תהליך שריפת הדלק ויצירת האנרגיה לא יהיו יעילים. בעיה נוספת העלולה להיגרם היא מקרה של חוסר אטימה הרמטית. השמן והמים במנוע עלולים להתערבב אחד עם השני. בעיה בראש המנוע גורמת לתהליך שריפת הדלק להיות לא תקין.

באילו מקרים נדרשת החלפה של ראש מנוע ברכב?

לאורך הזמן, ראש המנוע עשוי לצבור נזקים ולאבד מתפקודו. הסימנים לתקלות בראש המנוע הם רבים ומגוונים. במקרים מסוימים, תוכלו לזהות אותם בעצמכם. התחממות יתר של המנוע (במקרים אלו נדלקת נורת אזהרה), עשן לבן או מים שיוצאים מהאגזוז, ולעיתים שמן מנוע שמשנה את הצבע המקורי שלו. ישנם מצבים בהם תידרשו להחליף את ראש המנוע לחלוטין, ובמקרים אחרים ניתן יהיה רק לתקן אותו. חשוב שתפנו למוסך מקצועי ואמין, שיוכל לעזור לכם לטפל בתקלה שנוצרה באופן הנכון והיעיל ביותר.

החלפה של ראש מנוע ברכב: למה צריך ומתי
דרגו אותנו