חלקי חילוף לרכב

בחר סוג

חלקי חילוף הם חלק בלתי נפרד בתחזוקת הרכב שלנו. אנחנו יכולים לפגוש את הצורך בחלקי חילוף במגוון מצבים החל מתחזוקה שוטפת, בלאי טבעי או חס וחלילה תאונה. כשמגיע הרגע בו צריך להחליף חלק ברכב, כדאי להכיר את האפשרויות השונות, את המחירים בשוק וכיצד לבחור בתבונה.

מה חשוב לקחת בחשבון כשמחפשים חלקי חילוף?

  1. סוג הרכב: שוק הרכב רחב מאוד וכל חלק מתאים לסוג אחר של רכב. עליכם לוודא שאתם מחפשים חלקי חילוף לסוג הרכב שלכם.
  2. דגם הרכב: הדגם הוא גם מרכיב משמעותי משום שחברות הרכב משנות את צורת הדגמים שלהן במהירות. לא בטוח שחלק של ניסן מיקרה משנת 2015 יתאים לניסן מיקרה משנת 2024.
  3. מספר קטלוגי: מספר קטלוגי הוא מספר ייחודי שמאפיין את החלק שאתם מחפשים לרכוש. אם תצליחו לזהות את המספר הקטלוגי תוכלו בקלות לאתר ולרכוש את החלק המדויק שאתם צריכים.
  4. גודל: חשוב לשים לב שהחלק שאתם רוכשים מתאים לגודל הרכב. החל מחלקים קטנים כמו פילטר אויר ועד לחלקים גדולים יותר, ההתאמה לרכב היא מרכיב משמעותי.
  5. איכות: ככל שאיכות חלק החילוף גבוהה יותר, כך הוא יחזיק לאורך זמן ויבצע את תפקידו נאמנה. חלקים איכותיים שומרים על הביטחון שלכם, על הנוחות ואפילו יכולים לחסוך לכם כסף אם הם מחזיקים לטווח ארוך.
  6. אחריות: לפני שאתם רוכשים חלק חיוני, בדקו מהם תנאי האחריות. במידה והחלק נמצא תקול או לא יעיל, אחריות תגבה אתכם.
  7. ייעוץ מקצועי: מומלץ תמיד להתייעץ עם מומחי רכב אמינים על מנת להתאים את החלק האידיאלי עבורכם. מומחים יעזרו לכם לרכוש בתבונה תוך שמירה על בטיחות הרכב.
  8. השוואת מחירים: רכישת חלקי חילוף יכולה להתחיל בעלויות קטנות של עשרות שקלים ועד לחלקים יקרים בסך אלפי שקלים. תשקיעו בהשוואת מחירים ותוודאו שאתם משלמים מחיר הוגן.

חלקי חילוף מקוריים, חלופיים, משומשים או משופצים?

כאשר אתם מגיעים לרכוש חלקי חילוף עומדות בפניכם כמה קטגוריות של חלקים שמשפיעות משמעותית על העלות ועל איכות החלק. הנה מה שחשוב לדעת על כל סוג חלקי חילוף:

חלקים מקוריים

חלקים מקוריים הם חלקים המיוצרים על ידי יצרן הרכב. חלקים אלו יוצרו במיוחד לרכב ולדגם שלכם על ידי היצרן המקורי ולכן האיכות שלהם היא הגבוהה ביותר וכך גם ההתאמה לרכב. המחיר של חלקים מקוריים הוא לרוב אחיד ונקבע על ידי היצרן והיבואן. בנוסף, חלקים מקוריים בדרך כלל כוללים אחריות. אך בהתאם לאיכות – כך גם המחיר. חלקים מקוריים יהיו החלקים היקרים ביותר לרכישה.

חלקים חלופיים

חלקים אלו מיוצרים על ידי יצרנים שונים ולא על ידי יצרן הרכב שלכם. לכן חלקים אלו לא יגיעו עם אחריות של היצרן. כאשר רוכשים חלקים חלופיים חשוב לוודא את ההתאמה של החלק לרכב. חלקים אלו יעלו פחות מחלקים מקוריים ויותר מחלקים משומשים.

חלקים משומשים

חלקים אלו מגיעים מרכבים שירדו מהכביש בגלל תאונה או נסיבות אחרות. כמו שזה נשמע, חלקים משומשים הם הימור. חשוב לבדוק מאיזה רכב הגיע החלק, מה השנה שלו ומה הסיבה שהוא ירד מהכביש. לרוב נראה שימוש בחלקים משומשים כדי להחליף חלקים יקרים מאוד כמו גיר לרכב או מנוע.

חלקים משופצים

חלקים אלו הם למעשה חלקי רכב מפירוק שעברו תיקונים וחידושים מקצועיים. במידה והתיקון נעשה במקצועיות, חלקים אלו יכולים לספק איכות גבוהה במחיר נוח. אך חשוב לזכור שגם חלקים אלו לא חדשים ואורך החיים שלהם עלול להיות קצר יותר.

מהם המחירים של חלקי חילוף לרכב?

הנה רשימה של החלפות נפוצות וטווחי המחירים (לא כולל מע״מ) של חלקים מקוריים וחליפיים:

  • רצועת טיימינג: תפקידה לתזמן את פעולת חלקי המנוע השונים.
    • רצועת טיימינג מקורית: 1,500-2,900 ש״ח.
    • רצועת טיימינג חליפית: 1,100-2,500 ש״ח.
  • רדיאטור: הרדיאטור דואג שהטמפרטורה של המנוע תישאר תקינה.
    • רדיאטור מקורי: 1,000-1,200 ש״ח.
    • רדיאטור חליפי: 800-1,000 ש״ח.
  • ציריה: הציריה מעבירה את אנרגיית התנועה מהמנוע ותיבת ההילוכים לגלגלים.
    • ציריה מקורית: 500-800 ש״ח.
    • ציריה חליפית: 400-600 ש״ח.
  • רפידות בלמים וצלחות: חלקים אלו לרוב מגיעים יחד ומשמשים כחלק ממערכת הבלימה ברכב.
    • רפידת בלמים מקורית: 300-500 ש״ח.
    • רפידת בלמים חליפית: 150-300 ש״ח.
    • צלחת בלם מקורית: 300-450 ש״ח.
    • צלחת בלם חליפית: 90-250 ש״ח.
  • פלאגים: פלאגים משמשים כחלק ממערכת ההתנעה והם המציתים את חומר הבעירה שמפעיל את המנוע. משום שהמחיר של פלאגים נמוך, לרוב מראש יתקינו פלאגים מקוריים.
    • פלאגים מקוריים: 100-200 ש״ח.
  • ממיר קטליטי: הממיר הקטליטי מסנן את פליטת המנוע, מונע מגזים רעילים לפלוט ממנו ומייצב את צריכת הדלק.
    • ממיר קטליטי מקורי: 4,000-7,000 ש״ח.
    • ממיר קטליטי חליפי: 1,500-2,000 ש״ח.
  • מסרק הגה: מסרק הגה הוא המוט שמחבר את ההגה לגלגלים.
    • מסרק הגה מקורי: 2,200-3,000 ש״ח.
    • מסרק הגה חליפי: 1,500-2,300 ש״ח.
  • תפוח הגה: תפוח הגה הוא החלק המחבר את מסרק ההגה לגלגלים.
    • תפוח הגה מקורי: 300-500 ש״ח.
    • תפוח הגה חליפי: 250-400 ש״ח.
  • קולר שמן מנוע: חלק זה מקרר את שמן המנוע.
    • קולר שמן מנוע מקורי: 1,500-5,000 ש״ח.
    • קולר שמן מנוע חליפי: 700-2,000 ש״ח.
  • מזרקים: המזרקים אחראיים על הזרקת כמות דלק שווה למנגנון הבעירה של המנוע.
    • מזרקים מקוריים: 500-1,400 ש״ח.
    • מזרקים חליפיים: 350-900 ש״ח.
  • תושבת מנוע: תפקידה תומכת במנוע שלא יזוז ושומרת עליו מזעזועים.
    • תושבת מנוע מקורית: 450-800 ש״ח.
    • תושבת מנוע חליפית 300-600 ש״ח.
  • מסנן שמן מנוע: מסנן שמן מנוע מוודא שהשמן ששומר על תנועה חלקה של המנוע נקי.
    • מסנן שמן מנוע מקורי: 60-90 ש״ח.
    • מסנן שמן מנוע חליפי: 35-60 ש״ח.
  • משאבת מים: תפקידה של משאבת המים היא להעביר מים מהרדיאטור למנוע ובכך לשמור על טמפרטורה תקינה במנוע.
    • משאבת מים מקורית: 120-300 ש״ח.
    • משאבת מים חליפית: 80-200 ש״ח.

חלקי חילוף אצל קבוצת שלמה נאור

קבוצת שלמה נאור היא החברה המובילה בישראל ליבוא ושיווק חלקי חילוף. הקבוצה מספקת שירות איכותי, מקצועי ואמין ללקוחות פרטיים כמו גם לחברות גדולות ולגופים ממשלתיים. עם ניסיון של למעלה מ-46 שנים, המומחים של קבוצת שלמה נאור יסייעו לכם לקבל את ההחלטה הנכונה והמשתלמת ביותר ברכישת חלקי חילוף.

חלקי חילוף לרכב
3.3 (66.25%) 16 votes